5 ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΝ ΣΑΣ ΛΕΙΠΕΙ ΥΠΝΟΣ


Ο υπνος είναι απαραίτητος για την σωστή λειτουργία του οργανισμού, αλλά και για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Έρευνές έχουν δείξει πως ο υπνος είναι η βασικότερη αιτία ευτυχίας και μάλιστα χαρίζει στον άνθρωπο τεράστια ικανοποιήσει, περισσότερο και από αυτή που νιώθει κανείς με την επαγγελματική ή την προσωπική ευτυχία.

Μπορεί η περισσότεροι να θυσιάζουν τον ύπνο εξαιτίας των πολλών υποχρεώσεων που προσπαθούν να προλάβουν αλλά μόνο κακό μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο διότι ο καλός υπνος βοηθάει να προγραμματίσουμε καλύτερα την καθημερινότητα μας, αντίθετα η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει μια σειρά αρνητικών προβλημάτων. Ποια είναι όμως τα σημάδια που μας δείχνουν αν υπάρχει έλλειψη ύπνου;

1. Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε. Όταν δεν έχετε επαρκεί ύπνο είναι αναμενόμενο να ξεχνάτε και τα πιο εύκολα πράγματα. Η δημιουργικότητα, η μνήμη και η συγκέντρωση μειώνονται κάθε φορά που θυσιάζετε τον ύπνο σας.

2. Είστε υπερευαίσθητοι και ευσυγκίνητοι. Αυτό συμβαίνει διότι ο ανεπαρκείς υπνος προκαλεί συναισθηματική αστάθεια. Μην απορήσετε αν σας πάρουν τα κλάματα σε μια ασήμαντη στιγμή.

3. Έχετε αυξημένη όρεξη. Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου αυξάνει την παραγωγή της ορμόνης της πείνας (γκρελίνης) με αποτέλεσμα να μειώνεται το αίσθημα του κορεσμού και να συνεχίζετε να τρώτε χωρίς να πεινάτε.

4. Αρρωσταίνετε πιο εύκολα. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας κάνει πιο ευάλωτους σε μολύνσεις και ιούς συγκριτικά με άλλους που είναι πιο ξεκούραστοι. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από 7 ώρες έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να αρρωστήσουν σε σχέση με όσους απολαμβάνουν ένα οκτάωρο ύπνο.

5. Έχετε μειωμένη ερωτική διάθεση. Ο ελάχιστος υπνος διαταράσσει την παραγωγή ορμονών, με αποτέλεσμα να αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα, ορμόνη που προκαλεί άγχος και να μειώνει την τεστοστερόνη που επηρεάζει τη λίμπιντο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *